Balkanid

21-28.01

SIUHH TRAKTORIGA MÄEST ÜLES

Sihtkoht: Šari mäed, Põhja-Makedoonia
Kuupäevad: 21-28.01.2023
Tegevus: cat-skiing
Majutus: hotellis kahestes tubades
Transport: lennuk
Giidid: kohalikud ässad
Toitlustus: hommiku-, lõuna- ja õhtusöögid

Hind: 1990€ + lend

NB. Reisi hind ei sisalda lennupileti maksumust

Hind sisaldab

  • Kohalik transport
  • Majutus hotellis 2 inimese tubades 
  • Voodilinad ja käterätikud
  • Mäetraktori kasutus 
  • Mäegiid 
  • Laviinikott
  • Hommiku-, lõuna- ja õhtusöögid 

Hind ei sisalda

  • Lennupiletid
  • Kindlustus
  • Suusa- ja lumelauavarustus
  • Alkohoolsed joogid
  • Kavavälised lisategevused
  • Covid tõendiga seotud kulud

SIUHH Balkanile traktoriga sõitma.

Cat-skiing? Aga mul on kassiallergia!

Ära muretse, kassidega pole siin miskit pistmist. Cat-skiing tähendab seda, et mäest üles sõidetakse mäetraktoriga. Ühtlasi tähendab see seda, et läheduses pole ühtegi mäetõstukit, hooldatud rada ega ka värske lume pärast konkureerivat seltskonda. Terve mägi on ainult sulle ja su kaaslastele. See on puhas luksus.

Cat-skiing on üsna uus ja üha populaarsem viis mägesid nautida ning seda mitmel põhjusel.

  • See omajagu odavam kui heli-skiing, kuid ei jää sellele võimaluste poolest kuigi palju alla. Traktor sõidab iga ilmaga ning pole ohtu, et paksu lumesajuga sõidud sõitmata jääks.
  • Erinevalt ski-touringust ei pea mäetraktoriga üles sõites end väsitama, vastupidi, sellel ajal saab puhata. Kui jalgsi mäest üles minnes tehakse päevas enamjaolt üks korralik tõus, siis traktoriga tuleb neid kümmekond. Päeva jooksul saab mäest alla sõita 3000-6000 vertikaalset meetrit. Seda on päris palju.
  • Pärast öist lumesadu peab tõstukiga mäkke minnes end väga kiirelt liigutama, sest kõik tahavad puutumatus lumes esimesed triibud teha. Mäetraktorit kasutades ei pea sa kellegagi konkureerima – suure tõenäosusega ei näe sa päeva jooksul kedagi peale traktorijuhi, giidi ja oma rühma liikmete.

 

Miks Põhja-Makedoonia ja Šar-i mäed?

Šar-i mäed on oma kuju poolest cat-skiingu jaoks lausa loodud. Nad pole liiga järsud ega kivised ning traktoriga pääseb peaaegu igale poole. Mäeahelik on umbes 80km pikk ning sõita saab enam kui 100km² suurusel alal. Enamus mäenõlvast on 20-25 kraadise kaldega, see tähendab, et kallet on täpselt parasjagu.

Mäe võib kõrguse poolest jaotada kaheks – 1700-2100m ja 2100-2700m. Enamuse ajast veedame mäe põhjapoolsel küljel kõrgemal osal, kus on rohkelt lund, järske kuluaare ja ka laiu laugeid nõlvasid. Hea nähtavusega päeval saab peaaegu et piiranguteta sõita, ainuke tingimus on lume olemasolu ja seda tavaliselt jätkub. Halvema nähtavuse korral aga sõidame mäe madalamas osas metsas. Puud on üksteisest piisavalt kaugel, et seal mõnus sõita oleks, ometi kaitsevad nad lund tuule eest ning võib julgelt öelda, et seal on puudrit silmini.

Grupp, giidid ja turvalisus

Ühte mäetraktorisse mahub maksimaalselt 12 inimest ja see on ühtlasi ka meie grupi maksimaalne suurus. Kui meid on vähem kui 12, siis liitub grupiga teisi sõitjaid. Kui grupi liikmete sõidutase on väga erinev, siis võib juhtuda, et grupid jaotatakse taseme järgi omakorda väiksemateks rühmadeks. Oluline on see, et kõik endale võimalikult toreda sõidukogemuse saaks.

Sellel reisil me mäesuusatamise ning lumelauasõidu põhitõdesid õpetama ei hakka ning seega ei sobi see päris algajatele. Küll aga ei ole hullu, kui sa varem eriti freeride-i ehk raja kõrval puutumatus lumes sõitnud ei ole. Anname sulle kindlasti pidevalt näpunäiteid, kuidas kõige mõnusamalt mäest alla saada.

Väga oluline on turvalisus. Kõik, kes mäest üles lähevad, peavad sealt ka tervelt alla jõudma. Seepärast kasutame ainult väga kogenud mäegiide ning hoolitseme selle eest, et kõikidel sõitjatel oleks vajaminev turvavarustus. Kui kiivrid, mäeprillid jms peab igaühel endal kaasas olema, siis laviinikoti ja muu sellega kaasneva saate meie käest ning see on reisi hinna sees. Ühtlasi viime läbi koolituse, kuidas laviinipiiparit kasutada ning kuidas laviini puhul käituda.

Reisi programm

21.01 koguneme Skopjesse ning sealt sõidame mäe kõrval asuvasse hotelli nimega Scardus, kus veedame kõik 7 ööd.

22-27.01 sööme, joome ja sõidame.

28.01 hommikul läheme tagasi Skopjesse, kus võimalusi on kaks – kas koju lennata või üheks ööks Põhja-Makedoonia suurima linna melusse sukelduda ja linna parimaid maitseid kogeda. Soovitame kindlasti viimast varianti, sest Skopje ja eriti selle õhtune vöönd on meie jaoks puhas eksootika. Kas su naaber on seal käinud? Vaevalt küll. 

Reisi hind

Reisi maksumus 1990€ ei sisalda lennupiletit. Seega palume kõigil endale piletid ise osta. Loomulikult saate meilt lennusoovitusi, kuid arvestada võiksite sellega, et transfeer Skopjest elamispaika toimub 21.01 õhtupoolikul ning sealt tagasi linna 28.01 hommikul.

Alla 16-aastased saavad grupiga liituda vaid koos täiskasvanud kaaslasega.

Reisi hind ei sisalda suusa-ja lumelauavarustuse renti. Varustuse rendiks soovitame Rendikeskust, kus rent koos kiivriga kuueks päevaks maksab 80€. Loomulikult võite sõiduvarustuse ka kohapealt rentida, nii pääsete spordipagasi vedamise tasudest.

NB! Soovitame kiivrit kanda alati, kui mäel oled.

KOROONAINFO:

Praeguse seisuga ei ole piiril erinevate sertifikaatide esitamise nõuet. Juhime siiski tähelepanu, et Põhja-makedoonia võib muuta riiki sisenemise ja seal viibimise nõudeid. 

et