SIUHH TRAKTORIGA MÄEST ÜLES
Sihtkoht: Šari mäed, Põhja-Makedoonia
Kuupäevad: 9-16.03
Tegevus: cat-skiing, splitboarding ja ski-touring
Majutus: hotellis kahestes tubades
Transport: lennuk
Giidid: kohalikud ässad
Toitlustus: hommiku-, lõuna- ja õhtusöögid
Hind: al. 2250€ + lend
NB. Reisi hind ei sisalda lennupileti maksumust
Hind sisaldab
Hind ei sisalda
See reis Põhja-Makedooniasse on eriline, sest ta ühendab endas nii cat-ski kui matkamise. See on segu puhkusest puudris ja ekspeditsioonist sügavale Šar-i mägedesse.
SIUHH korraldab mäereise Põhja-Makedooniasse juba teist aastat ja seda seepärast, et esimene reis oli nii äge, et oleks patt uuesti mitte minna. Kui ei usu, siis vaata juuresolevat videoklippi. Või küsi kellelt tahes.
Cat-skiing on üsna uus ja üha populaarsem viis mägesid nautida ning seda mitmel põhjusel.
Seekord pakume lisaks traktoriga mäest üles minekule võimalust teha kaks päeva splitboardingut/ski-touringut ning veeta öö mägedes telgis. Kutsugem seda mugavaks ekspeditsiooniks, kus külastatakse kaugemaid mägesid ja kõrgemaid tippe, kuhu tavalise cat-ski päevaga kuidagi kohale ei jõua. Balkanid on tuntud oma külalislahkuse poolest ja seda tunneme isegi mägedes matkates, kus kõik peale jalutamise meie eest ära tehakse. Telgid tuuakse kohale, kokk teeb süüa ja isegi õlut saab. Nii ei jää seal muud teha kui mägedeõhku nautida ja päevasest matkamisest puhata. See ekspeditsioon on midagi, mis teeb selle reisi eriliseks.
NB! Ekspeditsioon on lisatasu eest ja maksab 120€. Kui sa matkale minna ei taha, siis pole viga, saad samal ajal traktoriga mäest üles sõita ja öö hotellis veeta.
Šar-i mäed on oma kuju poolest cat-skiingu jaoks lausa loodud. Nad pole liiga järsud ega kivised ning traktoriga pääseb peaaegu igale poole. Mäeahelik on umbes 80km pikk ning sõita saab enam kui 100km² suurusel alal. Enamus mäenõlvast on 20-25 kraadise kaldega, see tähendab, et kallet on täpselt parasjagu.
Mäe võib kõrguse poolest jaotada kaheks – 1700-2100m ja 2100-2700m. Enamuse sõitudest teeme mäe põhjapoolsel küljel kõrgemal osal, kus on rohkelt lund, järske kuluaare ja ka laiu laugeid nõlvasid. Hea nähtavusega päeval saab peaaegu et piiranguteta sõita, ainuke tingimus on lume olemasolu ja seda tavaliselt jätkub. Halvema nähtavuse korral aga sõidame mäe madalamas osas metsas. Puud on üksteisest piisavalt kaugel, et seal mõnus sõita oleks, ometi kaitsevad nad lund tuule eest ning eelmise aasta kogemusest võib julgelt öelda, et seal võib puudrit silmini olla.
Kui keset talve kõige kõrgematesse tippudesse naljalt ei jõuta, siis tänu saabuvale kevadele ja pikematele päevadele külastame sellel reisil võimalusel ka kõige kõrgemaid mägesid. See tähendab pikemaid sõite ja rohkem päikest, kuid ilmselt ka rohket värsket puudrit.
Ühte mäetraktorisse mahub maksimaalselt 12 inimest ja see on ühtlasi ka meie grupi maksimaalne suurus. Kui meid on vähem kui 12, siis liitub grupiga teisi sõitjaid. Kui grupi liikmete sõidutase on väga erinev, siis võib juhtuda, et grupid jaotatakse taseme järgi omakorda väiksemateks rühmadeks. Oluline on see, et kõik endale võimalikult toreda sõidukogemuse saaks.
Sellel reisil me mäesuusatamise ning lumelauasõidu põhitõdesid õpetama ei hakka ning seega ei sobi see päris algajatele. Küll aga ei ole hullu, kui sa varem eriti freeride-i ehk raja kõrval puutumatus lumes sõitnud ei ole. Anname sulle kindlasti pidevalt näpunäiteid, kuidas kõige mõnusamalt mäest alla saada. Kui oskad mõlemal kandil mugavalt sõita, siis võid julgelt nime kirja panna.
Väga oluline on turvalisus. Kõik, kes mäest üles lähevad, peavad sealt ka tervelt alla jõudma. Seepärast kasutame ainult väga kogenud mäegiide ning hoolitseme selle eest, et kõikidel sõitjatel oleks vajaminev turvavarustus. Kui kiivrid, mäeprillid jms peab igaühel endal kaasas olema, siis laviinikoti ja muu sellega kaasneva saate meie käest ning see on reisi hinna sees. Ühtlasi viime läbi koolituse, kuidas laviinipiiparit kasutada ning kuidas laviini puhul käituda.
Tegemist on freeride reisiga ja see tähendab, et sõidetakse ainult hooldamata radadel. Me ei garanteeri seda, et igal hommikul on maas värske lumevaip ja et sõidame ainult seal, kus teisi jälgi ees ei ole. Kuid me teeme enda poolt parima, et see nii oleks.
Kuna sõit toimub võimalusel paksus lumes, siis soovitame kasutada puudrisuuski-lumelauda. Vale varustus teeb lumes edasiliikumise vaevalisemaks, täieliku naudingu saamiseks peab olema ka sobiv sõiduvahend. Kui vajate laua või suuskade ostmisel abi, siis anname hea meelega nõu.
09.03 koguneme Skopjesse ning sealt sõidame mäe kõrval asuvasse hotelli nimega Scardus, kus veedame kõik 7 ööd. Scardus on igati lääne standarditele vastav hotell, kus on ka kaks sauna ja bassein. Hommiku-ja õhtusöögid toimuvad hotellis ning teame omast kogemusest, et süüa tehakse seal hoole ja armastusega.
10-15.03 sööme, joome ja sõidame ja matkame.
16.03 hommikul läheme tagasi Skopjesse, kus võimalusi on kaks – kas koju lennata või üheks ööks Põhja-Makedoonia suurima linna melusse sukelduda ja linna parimaid maitseid kogeda. Soovitame kindlasti viimast varianti, sest Skopje ja eriti selle õhtune vöönd on meie jaoks puhas eksootika. Kas su naaber on seal käinud? Vaevalt küll.
Majutus Skopje väga peenes viietärnihotellis Marriott kaheinimese toas maksab 75€/nägu.
Reisi maksumus 2250€ ei sisalda lennupiletit. Seega palume kõigil endale piletid ise osta. Loomulikult saate meilt lennusoovitusi, kuid arvestada võiksite sellega, et transfeer Skopjest elamispaika toimub 09.03 õhtupoolikul ning sealt tagasi linna 16.03 hommikul.
Alla 16-aastased saavad grupiga liituda vaid koos täiskasvanud kaaslasega.
Reisi hind ei sisalda suusa-ja lumelauavarustuse renti.
NB! Soovitame kiivrit kanda alati, kui mäel oled.
Reisi korraldab Siuhh Outdoors OÜ